stanna.

du sätter dig upp, med din nakna rygg vänd mot mig. dina glittrande ögon tittar ut i natten och jag önskar dom tittade på mig. jag ser att du funderar på om du ska stanna eller gå. jag sätter mig upp och placerar mina läppar mellan din hals och din axel. jag andas in din lukt, kysser din bleka hud. ditt ljusa hår kittlar mitt ansikte och jag tänker: stanna. jag placerar min hand på ditt hjärta, låter mina fingrar flyga över din mage. du fångar min hand och håller den hårt, vänder dig om och möter mig i en kyss. din hud fastnar vid min och vi faller ner i sängen igen. en evighetskyss, en evighet jag aldrig vill ska ta slut. men du stannar upp, dina läppar lämnar min hud och du ser på mig. dina ögon lyser i mörkret, din hud skiner. som en saga, som en alv. du är det vackraste jag sett. jag glömmer att jag är ful, jag glömmer att du inte borde vilja vara här. din blick av kärlek får mig att glömma och jag är lycklig. du stryker bort mitt hår som fallit ner i ansiktet. du stryker bort all ondska, all ångest, allt mörker. ett litet leende i din mungipa. jag fångar det i en kyss, sparar det i mitt hjärta. stanna, jag behöver dig.

 


kommentarer

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0