Dag 19 (igår) – min barndom

vad räknas som barndom?
jag åker ju fortfarande på barnbiljett på bussen.
och orkar inte skriva så mycket.
skriver tills jag blev tonåring.. eller tills då jag började gymnasiet.



jag föddes på lycksele BB, kl 10.11, 14 juni 1991.
jag var en svarthårig, jättesöt bebis!
vi bodde i en by utanför lycksele då, hedlunda.
på elitvägen (!) 10.
vi bodde i ett stort rött hus med vita knutar med en stor gård och potatisland.
och en stor ladugård och ett härbre.
och en djurkyrkogård bakom ladugården.
och gungor och lekstuga och sandlåda.
och massa underbara träd man kunde klättra omkring i.

mitt svarta hår försvann innan jag fyllde 1 och jag blev blond.
vi hade en hund som hette charlie, en irländsk setter.
saknar honom!
när jag nästan var tre år och min äldre bror var 7 år så fick vi en lillasyster.

jag var ett konstigt barn.
tror jag var sjuk redan då fast det tänker man ju inte på för barn är ju alltid så nyfikna och impulsiva och konstiga.
redan då kände jag att jag verkligen var tvungen att kämpa för att verka normal.

gick på dagis och där träffade jag min fina emma-lisa!
var 5 år då.
(idag har vi känt varandra i 14½ år typ :D)
hon lärde mig att busa, hade alltid varit ganska lugn men med henne blev jag vild!
vi tejpade fast tejp under kranen så när man hedde igång den så sprutade det vatten överallt.
och massa mer bus!

började skolan (DÖÖÖÖÖD PÅ SPOTIFYREKLAM!! SKA SKAFFA PREMIUM NU!)
var väldigt duktig.
hade massa kompisar.
tvingade mig själv att vara kär i alla killar för alla tjejkompisar var ju kär i killar.
emma-lisa flyttade in till lycksele när hon gick tvån och jag trean tror jag (NU HAR JAG PREMIUM!)
jag gick kvar tills jag gått klart fyran.
då hade redan mörkret börjat.
men orkar inte ta det nu.

vi köpte ett stort gult hus på södermalm i lycksele och renoverade hela sommaren.
vi är fortfarande inte klar xD.
började feman på södermalmsskolan.
där hittade jag massa underbara vänner som jag fortfarande har <3.

började sjuan på fittbacken.
hela högstadiet var ett helvete men hade världens bästa gäng och nian var awesome för vi var så starka tillsammans.
vi startade band och jag kom ut som bi i 9an.
var tillsammans med madeleine då^^.

så, det var min barndom jättekort.

enda bilden jag typ har på denna dator från den tiden, och den är så sent som från högstadiet xD











kommentarer
Postat av: Johanna (skriver för linn)

DU SKA DÖÖÖÖÖ!!!!!!!!



(Säger hon och äter godis i ren.. Smärta?)

2011-01-24 @ 16:08:36

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0