Dag 10

min första kärlek var en kille som heter ricky.
jag var liten, 14 år, och var på en innebandy-turnering som heter biskopens buckla i piteå.
när jag var där träffade jag honom. han var då 16.
och han raggade på mig!
helt otroligt, jag, ful äcklig ful ful värdelös ful, blir raggad på.
och då tyckte jag han var den sötaste killen jag sett.
vilket han verkligen inte är.
jag var överlycklig!
såklart blev jag kär också, hela mitt liv hade jag väntat på att någon skulle vilja ha mig.
under turneringen hände det inget mer utom att jag blev kär.
sen for jag hem, vi pratade mycket på msn dom första dagarna.
sen råkade jag ringa honom i fickan.
han ringde upp en stund senare, jag tog mod till mig och svarade.
han frågade varför jag hade ringt, men jag hade ju inte ringt, trodde jag.
fnissade ihjäl mig.
sen blev vi tillsammans, men minns inte hur.
tror på msn.
16 februari 2006.

vi träffades igen någon månad senare, i boden, där han bodde.
hade fått skjuts dit från luleå, där jag och familj var och hälsade på släkt.
jag kom dit, hittade honom.
han höll min hand minns jag.
vi gick på bio, såg tjenare kungen.
under filmen strök han sin tumme över min hand, det var det bästa jag varit med om.
sen kysstes vi.
min första riktiga kyss!
en evighets kyss.
allt var verkligen så underbart då, även fast det kanske inte var det egentligen.
sen kom mamma och pappa och hämtade mig, kysste honom hejdå, for tillbaka till luleå.
och sen hem.

jag var lycklig, så lycklig, min dröm var uppfylld.
jag var älskad, jag var trygg.
jag hade en pojkvän!

i maj någongång sa han att han längtade tills jag fyllt 15.
jag frågade varför, han sa att det var för då skulle han äntligen få ha sex med mig.
jag blev sur, men vågade inte bli för sur.
tänk om han skulle lämna mig?
vi bråkade, han sa att han skulle vara tvungen att göra slut om jag inte hade sex med honom.
för liksom, han pallade inte längre utan sex.
jag sa att jag inte ville.
men han fortsatte tjata och hotade med att lämna mig.
när jag väl var 15 skulle han ju får det hursomhelst, trodde han.
som om sexlusten kommer så fort man blir byxmyndig?

sen i juni. den 10 eller 11 tror jag.
bara några dagar innan jag skulle fylla 15.
då åkte jag till umeå med två kompisar för att träffa ricky.
han var där med hemvärnet, typ militär.
dom bodde i baracker på campingen.
vi gick dit och hängde, sen gick mina kompisar tillbaka dit vi bodde.
ricky frågade om jag ville sova över, och sa att vi bara skulle sova.
jag tyckte det lät okej, för det låg ju faktiskt en kille i sängen under.
vi låg och skulle sova.
han började ta på mig.
jag sa nej, tvekade.
minns inte om det var han som sa: jag lämnar dig annars,
eller om det var hjärnspökena.
men jag insåg att jag inte klarade mig utan hans "kärlek".
så jag blundade, lät han göra sin grej.
i en 80 cm bred säng tog ricky min oskuld, och i sängen under låg hans militärkompis.
när vi vaknade blev jag utkastad genom fönstret, ricky sa att han skulle möta mig där på en stund.
han mötte mig aldrig, utan åkte iväg i en buss.

hans ledare såg mig, frågade om jag ville ha skjuts någonstans.
fick skjuts till tunneln som är på andra sidan vägen från busstation i umeå.
klev ur bilen, klockan var typ 6 på morgonen.
kände mig som en hora när jag gick biten till där vi bodde på haga.
snabbt påkastade kläder, ruffsigt hår, utkletat smink.
och ont.
men klistrade på ett leende när jag kom in till kompisarna.
det var bra att jag förlorade oskulden intalade jag mig, han skulle inte lämna mig.
han ringde mig senare den dagen och frågade visst ville du? jag sa nej.

jag kom hem från umeå, berättade för maria, tror hon var först att få veta.
att jag blivit stor nu, förlorat oskulden och allt.
hon frågade om vi använt kondom, men jag hade ingen aning.
så vi gick till ungdomsmottagningen och jag fick ett dagen efter-piller.
eller först ville dom anmäla ricky för han hade haft sex med en som inte var byxmyndig.
men jag vägrade låta dom.
då kanske han skulle lämna mig!
övertalade barnmorskan att det var ju faktisk bara någon dag tills jag fyllde så det var väl lugnt.

typ en månad senare kom ricky och hälsade på hemma hos mig.
tror vi hade sex 10 gånger per dag.
efter ett tag började jag slappna av lite, tänka att det är det här som är kravet.
jag gjorde det för kärleken.
men.
tjatet om att få testa analsex började.
jag vägrade.
vanligt sex kunde han nöja sig med.
men han vände på mig och tryckte in halva sin kuk i min anal innan jag ens hunnit reagera.
jag försökte trycka bort honom, sparkades armbågades.
vågade inte skrika för familjen låg ju och sov i samma hus.
fick bort honom så han han inte göra mer.
men förlät honom så klart.
ingen chans att jag skulle vara arg länge, han kunde ju lämna mig.
och han var ju den enda som ville ha mig.

men han lämnade mig ändå, någon månad efter det där.
hade hittat en ny tjej.
jag gick omkring som en zombie.
lämnad.
kände mig död.
men jag började leva efter ett tag, lite i alla fall.
bestämde mig för att ringa och säga att jag var över honom.
ringde.
hann inte säga något innan han sa att han ville ha tillbaka mig.
jag tog emot honom med öppna armar.

ricky började med droger.
jag stannade, tröstade.
han hade det så svårt ju.
en i februari 2007 träffade jag menos hemma hos linn som jag kysste massor.
då var jag sjukt less på hur ricky behandlade mig, krossade mig.
och när menos ville kyssa mig också, så insåg jag att det var inte bara ricky som ville ha mig.
jag kunde få någon annan, någon bra.
så jag är faktiskt glad att jag var otrogen, ibland är en liten hämnd bra för själen.

några veckor, kanske två, efter jag var otrogen åkte jag för att träffa ricky i hemavan.
jag sov i en barack igen.
en annan kille i sängen över.
han ville ha sex, jag gick med på det.
morgonen efter kysstes vi hejdå.
våran sista kyss.
den äckligaste smaken jag känt.
han hade nog inte borstat tänderna på evigheter, och rökt och snusat på det.

sen sågs vi aldrig mer, för efter kanske två veckor till ringde jag för att göra slut.
han hann före såklart.
15 mars 2007 tror jag.
efter slutet så fortsatte han droga, ville ha tillbaka mig.
hotade med att ta livet av sig bland annat.
men jag lät han aldrig få styra över mig igen!

idag har vi ingen kontakt.
trots det är jag fortfarande rädd för att stöta på honom.

det var min första kärlek.
är så jävla stolt över mig själv som vågade skriva om det, som minns så mycket.
det här är något jag trängde undan för länge sen, som väldigt få vet hela historian om.
nu vet alla som läser min blogg.

jag är så jävla modig.
gilla mitt mod?


kommentarer
Postat av: michelle

ja du er modig!!!!!!!!!!

2011-01-14 @ 01:38:10
URL: http://loua.me
Postat av: Anne

Du är bäst Pelle! <3

Du är så jävla modig.



Jag sitter med tårar i ögonen för jag känner igen

så mycket själv.



Var rädd om dig!!



Saknar dig massa! <3

2011-01-14 @ 08:45:26
Postat av: Linn

Min älskade fina syster. Ricky är en av dom vidrigaste "männen" jag någonsin träffat och om han någonsin visar sig igen så hoppas jag att du är säker på att jag inte är den enda som kommer slå honom till marken.



Jag är ledsen att jag inte lyckades se igenom dina leenden på den tiden och det misstaget ska jag aldrig göra om.



Jag älskar dig så mycket. <3 Mer än du anar.

2011-01-15 @ 20:24:38
Postat av: Carolina

Wow elsa, att du vågar skriva ut de här!

Vilka svin det finns, det är då bra att man aldrig badar i samma vatten två gånger!

2011-01-24 @ 22:18:25
Postat av: Frida

Du är så sjukt modig som skriver det här och jag är riktigt imponerad!

2011-03-11 @ 17:38:03
URL: http://fridulf.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0