dag 01

jag heter elsa christersdotter johansson.
jag kallas pelle av många, eftersom "elle s'appelle" betyder "hon heter" på franska.
och linn tänkte såklart när hon gick franska på högstadiet, elsapelle!!!
så det blev pelle.
så jag heter elsa och pelle, och emelie kallar mig älska.
och mitt alter-ego heter tetra. därav bloggnamnet.

jag är 19, men fyller 20 den 14 juni.
jag bor på södermalm i lycksele, 13 mil inåt land från umeå.
långt upp i norrland, det tycker jag inte om.
jag hör hemma på en strand med minst 25 grader i skuggan.
jag är sjuk i huvudet och är lite smått galen.
jag har borderline och PTSD,
jag är dissociativ och livrädd.
funkar inte som alla andra,
tänker inte som alla andra.
jag är svår men försöker bli lättare.
jag går till öppenvården ibland och pratar med min terapeut annika,
det går sådär.

på fritiden höll jag på skriva. menar på vardagarna.
då går jag estet musik på tannbergskolan, år 3.
trummor som huvudinstrument, som jag aldrig spelar.
jag får sjunga, spela bas eller piano mest.
jag är sjukt skoltrött.
och kommer faila totalt och behöva stanna ännu längre i denna skithåla.
fast det gör inte så mycket för jag har så fina vänner här.

på fritiden nu då.
då är jag med hjärngänget
+ tina, emm, ria, didrik, elina och dom andra <3
saknar mina vänner långt borta också.
jag boxas på min säck ibland,
simmar ibland, vattengympa ibland.
fotar ibland.
jag ser film, skriver, lyssnar på den bästa musiken.
röker sönder mina lungor och tänker i mängder.
och drömmer om madeleine,
längtar efter henne, saknar henne.

jag har haft alla möjliga färger på håret och mina ögon är brungröna, fast ser mest gula ut.

jag är konstig, dissociativ, trött, sjuk, kär, glad, ledsen, stark, svag, förstående, oförstående, galen, omtänksam, kärleksfull, mammig, lycklig, olycklig, bäst, sämst, ful, tjock, trasig, ensam, glömsk, långsam, lat, demi-vegetarian (äter bara fisk), varm, mjuk, röksugen.

puss!

btw, linn hälsar att kvinnor är vackra, choklad är gott och snoppar är tammetusan bara till för att hänga kläder på
<3
Linn hälsar att kvinnor är vackra, choklad är gott och snoppar är tammetusan bara till för att hänga kläder på

kommentarer
Postat av: Erikka [FOTO]

Måste ändra lite på första raden.

Det ska stå sähär:



"jag heter elsa christersdotter johansson och är finast i världen!"



PUSS :*

2011-01-04 @ 00:35:12
URL: http://filletax.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0