hur jag än gör blir allt fel.

jag försöker göra rätt,
försöker vara bra.
men hur jag än gör,
hur mycket jag än kämpar,
så blir allt fel.


idag är en uppochner dag.
ena sekunden på bra humör,
andra på dåligt.
att jag fick prata med älskling tre gånger idag gjorde mig glad.
att jag har så fina vänner och så fin klass gör mig glad.
men känslor som stormar,
blåser bort mig från världen.
greppet lossnar.
jag håller på att tappa taget.

idag fick jag mitt läkarutlåtande för att kunna söka aktivitetsersättning till hösten.
"borderline personlighetsstörning, PTSD, ångestsyndrom, depression och dissociativt/gränspsykotiskt beteende."
känner mig jättesjuk när jag ser alla diagnoser på pappret.
men:
"psykisk status: god formell och emotionell kontakt. grundstämning neutral. blyg i framtoningen. ingen ångest i rummet vid undersökningen. gott hopp om framtiden."

det värsta är att jag bara skjuter upp allt, allt jag måste möta för att komma vidare.
men till hösten.
då jävlar ska jag möta det.
livrädd.

nu vill jag bara att något jag gör ska bli rätt.

kommentarer
Postat av: Michelle

I know the feeling.

2011-04-28 @ 14:45:13
URL: http://louami.blogspot.com

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0