en besvikelse

jag är besviken på mig själv, som inte ansträngde mig mer för att få folk att rösta demokratiskt och rösta mot rasism. jag delade inte alls ut så många flyers som jag ville, jag satt inte upp ett enda klistermärke. jag är en besvikelse. fast jag gjorde egentligen mer än många andra, jag är en riktigt anti-rasist. för att vara det måste man göra något för att motverka rasismen, och det har jag gjort. jag är en besvikelse, men kan vara stoltare än många andra. jag kan klaga på riktigt, för jag har i alla fall försökt. synd bara att jag inte hann och kunde försöka mer..

sverige är också en besvikelse, hur kan 5,7 % rösta på ett så främlingsfientligt parti som sverigedemokraterna? jag förstår det inte.

nu tänker jag ta upp motargument till två rasistiska påstånden. - källa -

det pågår en massinvandring - nej, det gör det inte. "massinvandring" är ett påhittat begrepp av rasister. sverige har en reglerad invandring och av de människor som sökte asyl under 2009 så fick bara 27% stanna i en första instans. detta är ett mycket lägre antal än våra nordiska grannländer (danmark: 58 %, finland: 39 % och norge: 34 %). den största gruppen som beviljas uppehållstillstånd i sverige är återvändande svenskar. 18 517 svenska medborgare som bott i ett annat land i mer än fyra år sökte och blev beviljade uppehållstillstånd 2009, vilket är dubbelt så många som den näst största gruppen som kommer från irak!
och dom som invandrar hit flyr från krig och politisk förföljelse, eller så söker dom en ny start på livet och en ny hemort. hur kan det vara något farligt?

det pågår en islamisering - nej, det gör det inte. "islamisering" är också ett påhittat begrepp av rasister, för det går varken att mäta eller bevisa. 1930 blev det förbjudet att folkbokföra människor i sverige efter religiös tillhörighet, efter som vi i sverige har en lag på att alla har religionsfrihet. och eftersom vi har religionsfrihet, hur kan då en religiös byggnad vara ett hot? vi har inte ens 10 fullständiga moskéer i sverige, och hela 3400 kyrkor.

jag säger inte att alla sverigedemokrater är rasister, många av politikerna är inte det (fast många är det också, och det är hemskt). mycket av deras politik är rasistiskt, det är bara att läsa deras valmanifest eller deras politiska historia. på 80-90 talet hade dom hakkors på sina möten, och då var jimmie åkesson med i partiet, så rasismen finns kvar i det partiet och sverige fortfarande.

om sverige fortsätter att falla så här hårt så kommer jag att flytta.

kommentarer
Postat av: Vicki

Helt rätt!

Jag hjälper dig packa!

2010-09-20 @ 18:38:25
URL: http://perfectlylonely.webblogg.se/
Postat av: Michelle Loua

Det er da du kommer og bor her!

2010-09-20 @ 20:57:17
URL: http://michelleloua.blogspot.com

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0